Mail vanuit Connect wordt geweigerd

Vanaf 2020 versturen wij via een externe uitgaande server (Sendgrid) die meer gespecialiseerd is in uitgaande bulk mail.

De scores zijn over het algemeen tussen de 9.5 en de 10. Alle mail met een score onder de 5 wordt vaak als spam gezien.

Ook zorgen zij voor automatische verificatie met de bekende verificatie methodes

DKIM, SPF en Dmarc

Mijn mail komt in de spam.

Het kan voorkomen dat een ontvanger van uw mailing een spam melding heeft gedaan. Een andere oorzaak kan zijn dat er teveel e-mailadressen in uw verzendlijst staan die niet (meer) bestaan of onjuist zijn.

Dan kan het verzend ip adres op een zwarte lijst komen, helaas is daar niks aan te doen en zal het vaak vanzelf (vaak binnen 12 uur) opgelost worden.

Om dit te voorkomen kunt u het beste eerst een test mail doen met mail-tester.com

Meten is weten

Hierin ziet u ook gelijk wat u kunt verbeteren zodat de mail niet in de spam komt.

Andere oorzaken zijn:

– Verhouding tekst en afbeeldingen of te weinig tekst

– Te grote bijlages

– Foutieve linkjes

– Geen beveiligde link (http:// i.p.v https://

– noreply@uwdomeinnaam.nl als afzender

Tips

Zorg voor een actuele verzendlijst.

Bij versturen van een abonnementen voeg een uitschrijf link toe (verplicht).

Uitgebreidere informatie

Voor nadere informatie verwijzen wij u naar:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sender_Policy_Framework

Scroll naar boven