Om vanuit OVAS Connect makkelijk uw aangifte op te sturen naar de Belastingdienst checkt u eerst of uw OB nummer correct is ingevuld. U gaat hier voor naar Beheer –> klik vervolgens op instellingen –> in het tabblad Algemeen kunt u uw OB-nummer invullen. Uw OB-nummer is eigenlijk uw volledige btw-nummer, zonder de landcode. Deze stap hoeft u maar 1 keer te doen.
![](https://support.ovas.nl/wp-content/uploads/2023/11/Schermafbeelding-2023-11-03-om-09.46.49-1024x340.png)
Vervolgens gaat u naar Boekhouding –> Aangifte. Wanneer u een nieuwe heeft aangemaakt, die nog niet is verstuurd is naar de Belastingdienst, kunt u dit vanaf nu op de nieuwe manier doen.
Let op, maak hier alleen gebruik van als een btw-aangifte nog niet is ingestuurd bij de Belastingdienst. Doe dit niet voor eerdere aangiften die al handmatig zijn ingestuurd, want dan gaat het dubbel.
U selecteert de betreffende aangifte en op dat moment verschijnt er een knop met Insturen.
![](https://support.ovas.nl/wp-content/uploads/2023/11/Schermafbeelding-2023-11-02-om-15.11.48-1-1024x445.png)
![](https://support.ovas.nl/wp-content/uploads/2023/11/Schermafbeelding-2023-11-02-om-15.13.16-1024x400.png)
Na het klikken op deze knop ziet u het onderstaande scherm, een overzicht van uw aangifte.
![](https://support.ovas.nl/wp-content/uploads/2023/11/Schermafbeelding-2023-11-03-om-09.44.19-1024x381.png)
Klik hier op insturen en uw aangifte wordt definitief verstuurd naar de Belastingdienst. Bij de kolom status komt er een vinkje te staan, zodat u weet dat de aangifte correct is doorgekomen.
Het betalingskenmerk wat u nodig heeft voor de betaling, kunt u vinden in het portaal van de Belastingdienst.