Hoe e-mail ik een factuur?

•  Ga naar Boekhouding.

•  Ga naar Verkoopboek. Hier ziet u alle aangemaakte verkoopfacturen staan.

•  Selecteer de factuur die u wilt versturen per e-mail.

•  Klik op E-mail factuur. U komt nu in een nieuw scherm:

U kunt het bestand eventueel aanklikken voor controle.

De omschrijving is al ingevuld. Indien gewenst kunt u deze uiteraard aanpassen.

Ook is het mogelijk om een extra bijlage toe te voegen naast de factuur, bijvoorbeeld een specificatie. Dit kunt u doen door op Bladeren te klikken bij Bijlage, en vervolgens het bestand dat u wilt meesturen te selecteren.

U kunt eventueel een sjabloon toevoegen met de tekst voor in de mail; zie hoe voeg ik een sjabloon toe?. Dit is eigenlijk een standaard e-mailbericht dat u meestuurt bij de facturen. Dit kan erg handig zijn als u bijvoorbeeld maandelijks hetzelfde bericht stuurt.

•  Controleer het e-mailadres.

•  Als alles juist is klikt u op Opslaan en versturen per email.

De factuur is nu per email verzonden aan de relatie.

Goed om te weten:

De factuur wordt standaard verstuurd naar het e-mailadres dat is ingegeven op de relatie-kaart.

Wilt u het liever naar een ander e-mailadres sturen, dan kunt u dit ook aangeven door op het pijltje achter het e-mailadres te klikken of een ander e-mailadres in te typen.

U kunt dit terugzien in de relatie-kaart van de klant (Relaties / Relatie gegevens) bij het tabblad Communicatie.

Facturen mailen in bulk:

•  Ga naar Boekhouding.

•  Ga naar Verkoopboek.

•  Selecteer de gewenste facturen die u wilt mailen.

•  Klik op E-mail factuur.

•  Kies de juiste factuur-opmaak. U komt nu in een nieuw scherm.

•  Vul de Omschrijving in.

•  Kies het juiste sjabloon.

•  Klik op Opslaan en versturen per email.

Scroll naar boven