• Ga naar Boekhouding.
• Ga naar Verkoopboek. Hier ziet u alle aangemaakte verkoopfacturen staan.
• Selecteer de factuur die u wilt versturen per e-mail.
• Klik op E-mail factuur. U komt nu in een nieuw scherm:
U kunt het bestand eventueel aanklikken voor controle.
De omschrijving is al ingevuld. Indien gewenst kunt u deze uiteraard aanpassen.
Ook is het mogelijk om een extra bijlage toe te voegen naast de factuur, bijvoorbeeld een specificatie. Dit kunt u doen door op Bladeren te klikken bij Bijlage, en vervolgens het bestand dat u wilt meesturen te selecteren.
U kunt eventueel een sjabloon toevoegen met de tekst voor in de mail; zie hoe voeg ik een sjabloon toe?. Dit is eigenlijk een standaard e-mailbericht dat u meestuurt bij de facturen. Dit kan erg handig zijn als u bijvoorbeeld maandelijks hetzelfde bericht stuurt.
• Controleer het e-mailadres.
• Als alles juist is klikt u op Opslaan en versturen per email.
De factuur is nu per email verzonden aan de relatie.
Goed om te weten:
De factuur wordt standaard verstuurd naar het e-mailadres dat is ingegeven op de relatie-kaart.
Wilt u het liever naar een ander e-mailadres sturen, dan kunt u dit ook aangeven door op het pijltje achter het e-mailadres te klikken of een ander e-mailadres in te typen.
U kunt dit terugzien in de relatie-kaart van de klant (Relaties / Relatie gegevens) bij het tabblad Communicatie.
Facturen mailen in bulk:
• Ga naar Boekhouding.
• Ga naar Verkoopboek.
• Selecteer de gewenste facturen die u wilt mailen.
• Klik op E-mail factuur.
• Kies de juiste factuur-opmaak. U komt nu in een nieuw scherm.
• Vul de Omschrijving in.
• Kies het juiste sjabloon.
• Klik op Opslaan en versturen per email.