In Connect zijn er drie soorten gebruikers: klantbeheerders, administratiebeheerders en gewone gebruikers.
Klantbeheerder
Uw klantbeheerder is het aanspreekpunt voor uw organisatie bij OVAS. Hij of zij heeft alle rechten in het beheermenu. Als u meerdere administraties hebt, kan de klantbeheerder ze allemaal beheren, een nieuwe administratie toevoegen en relaties van de ene administratie naar de andere kopiëren. Uw klantbeheerder kan ook de gegevens van alle gebruikers aanpassen, inclusief andere klant- en administratiebeheerders.
In principe heeft iedere OVAS-klant één klantbeheerder. In de praktijk wil het nog wel eens voorkomen dat een OVAS-klant geen klantbeheerder heeft. In het dagelijkse gebruik van Connect is dit geen probleem, maar als u merkt dat u beheerstaken wil doen die alleen door een klantbeheerder kunnen worden uitgevoerd, neem dan contact op met OVAS, bijvoorbeeld via het scherm Contact in het Support-menu.
Administratiebeheerder
Een administratiebeheerder heeft bijna dezelfde rechten als de klantbeheerder, maar dan beperkt tot een enkele administratie. Administratiebeheerders kunnen dus geen andere administraties beheren. Bovendien kunnen ze alleen de gegevens van gewone gebruikers en zichzelf aanpassen, dus niet die van de klantbeheerder of van andere administratiebeheerders. Wel kunnen ze bijvoorbeeld in alle modules werken en daarvan de instellingen aanpassen.
U kunt net zo veel administratiebeheerders aanmaken als u zelf wilt. Als u meer dan één administratie heeft, kan een gebruiker administratiebeheerder zijn van meerdere administraties, maar ook administratiebeheerder in de ene en gebruiker in de andere.
Gewone gebruiker
Alle andere gebruikers zijn gewone gebruikers. Ze hebben alleen de rechten die hen in het beheermenu zijn toegekend. Een gebruiker kan bijvoorbeeld toegang krijgen tot alleen de module Relaties, of alleen tot de Boekhouding. Bovendien kan een gebruiker die toegang heeft tot een module ook beheersrechten krijgen over die module. Gewone gebruikers hebben geen toegang tot de rest van het Beheer-menu, zoals de algemene instellingen of de import-mogelijkheden.
Het beheerscherm, gezien door een gewone gebruiker die alleen beheersrechten heeft op de module Boekhouding, en gebruikstoegang tot de Relaties.